• Media

'Ineens stonden twee leerlingen op de gang te dansen omdat het net een discotheek leek,'

zegt Herman Rigter, directeur ICT bij Alberdingk Thijm Scholen.

Wie al even niet in het Techspace is geweest valt direct op dat er veel veranderd is. Al voordat je binnenkomt verspreid zich gekleurd licht en krijg je al het voorgevoel dat je een bijzondere ruimte binnentreedt: Techspace is voorzien van weer meer nieuwe technologieën. Je kon er al leren programmeren, met een green screen werken, met robots aan de slag, en laserprinten. Inmiddels is de studio uitgebreid met een station voor radio maken, een interactive floor en het green screen kan zodanig worden uitgebreid dat je er aan de slag kunt met een eigen journaal, een stripverhaal en nog veel meer.

Omdat leerlingen van de Junior Campus in hetzelfde gebouw zitten als het Techspace, brengen ze regelmatig een bezoek aan de studio.